Vi är ihop och kära i varandra

Idag har jag vikarierat i min VFU-klass (den klass jag är i när jag har VFU praktik) vilket var jätteroligt för barnen är så söta och spontana. Idag var det ett barn som sa till mig helt plötsligt;
- Johanna, vi är ihop.
- Jaha! Har ni varit det länge?
- Hmm, flera månader.
Lite senare pratar de med en annan lärare och säger att de är kära, de var så söta!


Jag var även med ett annat barn med en målarbild där en bokstav symboliserar en färg, barnet frågar min vilken färg som ska vara vart. Så jag frågar henne vad det står under M, hon kollar en stund och;
- Röd ska det vara.
- Precis!
- Jag kan inte läsa...
- Men du gjorde just det!
- Ja det gjorde jag ju!
Oj vad lycklig hon var när hon kom på att hon just läste.


Jag längtar till sommaren med jordgubbar och sol.

Kommentarer
Postat av: fatbardha

sv; hahaha jaa, det knäppa är man inte tänker på hur mycket av ens tid det egentligen tar. xD

2012-05-14 @ 13:13:47
URL: http://fatbardhas.blogg.se/
Postat av: fatbardha

sv; usch,heeeeeeela ens tid går verkligen till skolan. längtar så mycket till sommarlovet så man kan få slappna av lite :))

2012-05-14 @ 14:35:39
URL: http://fatbardhas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0