Värderingsövning

Idag ska jag jobba som fritidspedagog, jag har skolsamverkan med en etta och hon jag vikarierar för har sagt att jag ska göra en värderingsövning. Jag ska ställa en fråga med fyra alternativ och barnen ska ställa sig i det hörnet som passar deras värderingar. Frågorna handlar om skräp då de har skräpplockarvecka.
Ett exempel på en fråga är:
Vad gör du om du ser någon slänga skräp på marken?
- Säger till personen att slänga skräpet i en papperskrog
- Tar upp skräpet och slänger det i en papperskorg.
- Låtsas som ingenting och går förbi
- Öppet alternativ med eget förslag.

Detta är något jag har gjort många gånger i skolan med flera olika frågor, bla om genus om man skulle låta sin son gå till förskolan i en klänning om han vill det.

Kommentarer
Postat av: Miss Sunshine

Ha en bra dag :)

2012-04-26 @ 12:13:04
URL: http://xmisssunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0